Festival pohodových filmů, den druhý
13. 11. 2009 | Foto: Igor Zehl
První kroky Viktora Sodomy v úterý 29. září vedly ovšem do budovy
Českého rozhlasu Brno, který je tradičním mediálním partnerem festivalu.
Rozhlasová setkání s hvězdami festivalu se již stala jeho tradiční a
oblíbenou součástí a nejinak tomu bylo i v případě úterního živého
vysílání pořadu Rendez-vous, které moderoval populární Josef Veselý.
Hned potom vyvezl producent Miloš Bernátek pražského hosta na krátkou
prohlídku Brna, při které se již domlouvalo Viktorovo koncertní vystoupení
na Šelepce. Viktor Sodoma, jeden z průkopníků české rokenrolové a
bigbeatové éry šedesátých let 20. století a zpěvák legendárních
skupin Flamengo a Matadors, začal totiž opět koncertovat. Doufejme, že Brno
opět brzy uslyší hity jako Zlatý důl, Get Down From The Tree či
dylanovku
It´s All Over Now, Baby Blue, které se v jeho podání staly již naprostou
klasikou. Při besedě v klubu se však vzpomínalo i na Viktorovo
?semaforské? období, při kterém
se setkal s kapelníkem Václavem Zahradníkem. Z tohoto spojení vzešly
rovněž stále hrané písničky Haló, děťátko, Good bye nebo Ke hrám
míčky jsou. Připomenuto bylo i jeho období jednoduché popmusic, kterou
provozoval v kapele Františka Ringo Čecha. Kdo by neznal písničky
Žárlivý kakadu, Tygr z Indie nebo Parní stroj. Ve všech svých obdobích
se mohl Viktor Sodoma spolehnou na svůj talent a hlas. A že je stále
skutečným profesionálem, dokázal v závěru, kdy na přání nejmladší
účastnice besedy vystřihl jako z partesu jeden ze svých nejznámějších
popěvků. To už bylo ale až po připomenutí jeho filmových rolí ve filmech
Bubny, Jsem nebe, Když bylo Perplex 19 mm a samozřejmě v komedii Noc na
Karlštejně. Festivalovému filmu byla také věnována tradiční otázka
o pěkné ceny od pivovaru Starobrno, Českého rozhlasu Brno a Vinné galerie
v Brně. Svoje znalosti prokázal filmový znalec a osobnost brněnské country
music pan Waldemar Plch, A pak už se všichni spokojení a pohodově
naladění návštěvníci Šelepky mohli zaposlouchat do nezapomenutelných
melodií Karla Svobody a nechat se opakovaně unést hereckým mistrovstvím
Karla Högera, který se narodil před rovnými sto lety od místa promítání
filmu co by kamenem dohodil.