Zprávy


Dan Michl se vrátil ze zasněženého Rechbergu s plným počtem bodů.

Poslední víkend v dubnu znamenal pro evropské vrchaře start do sezóny 2006. Na alpský kopec se sjelo přes 120 závodníků, kteří v průběhu víkendu nejen důkladně zmokli, ale dokonce si při nedělním ranním sněžení měli příležitost zavzpomínat na nedávno skončenou zimu.
Trať rakouského závodu, který má své místo v kalendáři Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu už mnoho let, startuje ve vesnici Tulwitz a končí po asi pěti kilometrech v sedle Rechberg. Schopnosti jezdců i jejich automobilů prověří mimo jiné sedm vraceček, které bývají, i přes nepřízeň počasí, plné diváků.
První závod sezóny přivítal jak jezdce s úplně novou technikou, tak závodníky s upravenými loňskými vozy. Jejich první letošní start pokřtily provazy vody, padající takřka neptřetržitě z nebe. Do tří sobotních tréninků, které se většinou jely za vydatného deště, se někteří jezdci museli nechat vytáhnout ze zabláceného parkoviště pomocí traktorů..
Škoda Octavia KitCar, se kterou v letošním roce jede Dan Michl opět ve třídě A do 2000 ccm, vyšla ze souboje s tradičním soupeřem Jaromírem Malým na Fordu Escort Kit Car a méně tradičním soupeřem, polským závodníkem Jenem Kosciuskem a jeho Fordem Focus WRC, vítězně, a všichni se svými časy zařadili těsně za formulové vozy.
Nedělní závod se na rozdíl od tréninku skládal ze dvou jízd. První jízdu zajel ve skupině A nejrychleji Polák Kosciuszko před Jaromírem Malým a Danem Michlem. Ten však ve druhé jízdě výrazně zrychlil a pořadí se proměnilo. Po celkovém součtu časů nakonec v závodě ve skupině A jasně zvítězil Dan Michl, který si tedy odvezl plných dvacet bodů, na druhém místě dojel Jaromír Malý a Jan Kosciuszko zůstal na třetí pozici. České barvy ve skupině A hájil ještě Vladimír Liška, který nakonec dojel pátý, a šestnáctý Josef Tóth.
Celkovým vítězem závodu se stal Giulio Regosa s Lolou skupiny E před Faustem Bormolinim, také s Lolou, a Laszlo Szaszem na Reynardu. Na čtvrtém místě jak v absolutní klasifikaci, tak ve skupině E skončil nejrychlejší Čech Patrick Semlbauer (Opel Lotus sk. E), Dušan Nevěřil a jeho Lola skončili na sedmém místě a Otakar Krámský s Osellou byl celkově devátý. Na desáté místo v absolutním pořadí se zařadil Dan Michl se Škodou Octavií sk. A.

Pořadí v jednotlivých skupinách závodu ME:

A-2000 1. Michl Dan CZ Škoda Octavia KitCar 5:16.917
A-2000 2. Malý Jaromír CZ Ford Escort KitCar 5:21.436
A+3000 3. Kosciuszko Jan PL Ford Focus WRC 5:22.488
A+3000 5. Liška Vladimír CZ BMW M3 5:25.577
A+3000 16. Tóth Josef CZ BMW M3 6:11.760

N+3000 1. Weidinger Jorg D BMW M3 5:21.333
N+3000 2. Wanek Roland D BMWM3 Coupe 5:23.620
N+3000 3. Doubek Vladimír CZ BMW M3 5:25.131
N+3000 4. Vodička Richard CZ BMW M3 5:25.510
N-2000 8. Voves Jiří CZ Subaru Impreza 5:34.074

GT+3000 1. Brandi Silvano I Chevrolet Corvette C5R 6:15.936

SP-2000 1.Bedini Piergiorgio I Alfa Romeo 147 5:32.977
SP-2000 2. Vojáček Petr CZ Alfa Romeo 147 5:40.837
SP-2000 3. Losman David CZ Peugeot 306 S 16 5:41.151
SP-2000 4. Jermanová Gabriela CZ Opel Astra OPC 5:41.985
SP-2000 7. Jerman Martin CZ Alfa Romeo 147 5:59.989

CN-3000 1. Krámský Otakar CZ Osella BMW K-08 5:08.860

D/E2–3,0 1. Regosa Giulio I Lola – Sc. Ateneo 4:49.026
D/E2–3,0 2. Bormolini Fausto I Lola F 3000 4:55.653
D/E2–3,0 3. Szasz Laszlo H Reynard Zytek F 3000 4:57.787
D/E2–2,0 4. Semlbauer Patrick CZ Opel Lotus 4:58.341
D/E2–3,0 7. Nevěřil Dušan CZ Lola T96/50 5:02.031
D/E2–2,0 13. Svoboda Milan CZ Dallara 302 5:34.316