Pravé francouzské božolé (Beaulejaus)!
Minulý víkend se pelhřimovský Milan Svoboda poprvé zúčastnil evropského závodu do vrchu v Le Monte Dore ve Francii a skvěle zde reprezentoval úroveň českých vrchařů. Mírným šokem pro něho byla účast 250 jezdců minimálně evropské úrovně a účast 49 jezdců jen ve třídě do 2 litrů.
?Již po našem příjezdu do depa za mnou přišli někteří soupeři, podívat se na moje auto. Od svých novinářů jsou velmi dobře informovaní o mém účinkování v ME?.
?Po prvních tréninkových jízdách jsem byl až na 32. místě a soupeři z dvoulitrové kategorie si mne začali prohlížet s drobnými úšklebky, protože mi ujížděli až o 15 sekund na 5 kilometrech. Jeden z nejrychlejších jezdců ? angličan Colin Le Maitre mi však říkal, ať si z toho nic nedělám, že až tu pojedu posedmé, jako on, budu teprve na koni?.Večer za mnou přišel francouzský motoristický novinář a když jsem si mu postěžoval, že to nějak moc rychleji nejde, odvětil ? ty něco vymyslíš!, což mne asi zdravě nabudilo!!?
Milan se každou jízdou zlepšoval mílovými kroky ? přesněji řečeno
rozdíl mezi první a druhou tréninkovou jízdou činil 11 sekund!!!
Pak přišla neděle a to pravé francouzské božolé! Před všemi aktéry
byly 3 závodní jízdy a součet 2 nejlepších stanovil pořadí na
stupních vítězů.
?Francouští kolegové předvedli suprové souboje a ukázali všem Evropanům, že francouzské mistrovství je vlastně druhé mistrovství Evropy. O to víc si vážím svého výsledku.
Milan zajel v první závodní jízdě druhý nejlepší čas mezi dvoulitry a mezi kolegy ve třídě tím způsobil drobnou paniku. Ve druhé jízdě o pár desetin ještě zrychlil. I po této jízdě byl ještě druhý za Angličanem?. Ve třetí jízdě však obrátil vítězství mezi dvoulitry pro sebe.
?Do téhle jízdy jsem dal všechno, protože jsem věděl, že dobrý výsledek si už z Francie povezu tak jako tak. Věděl jsem ale, že soupeři v mojí třídě přitlačí na pilu, jak jen to bude možné. V polovině trati jsem se však na chvilku ztratil a jednu zatáčku jsem totálně zvoral, protože jsem do ní zbytečně moc zabrzdil. Myslím, že jsem v ní přišel tak o 1– 2 sekundy?.?
Milan i přes toto zaváhání zajel nejrychlejší čas závodu mezi dvoulitry, který ho navíc vynesl na vítězný stupínek ve své třídě.
Podařilo se mi dokonce porazit několik třítisícovek, dokonce i maďara Sacze a to je pan jezdec, kterého si vážím, nejen pro to, co umí na trati?.V cíli mi přišel pogratulovat i zmíněný francouzský novinář se slovy ? já věděl, že mne nezklameš!!!
Milan byl ve Francii opět nejrychlejším Čechem a v absolutním pořadí skončil 17., když Ota Krámský s Osellou skončil 29., 79. Mirek Jakeš, 90. Václav Janík, 94. Jirka Oves, 98. Vladimír Doubek, 120. Petr Vojáček, 122. Martin Jerman, 131. David Losman, 136. Gábina Jermanová. Tento víkend odjíždí na závody do Švýcarska na kopec v Saint Ursanne, který poznal už v loňském roce.